MyData F.A.Q.

Jeg har forsikring imod IT svindel, er det overhoved nødvendigt med sikkerhed?

Forsikringsselskaber og banker har de seneste år tjent styrtende med penge på nye digitale produkter, der forsikrer dig imod ransomware, bankmisbrug og andre typer af hackerangreb. Men forsikring er ikke en god forretning, hvis alle skal dækkes.

Det er derfor dit eget ansvar, at sikre at din opsætning lever op til de krav som forsikringsselskaberne stiller til din it-sikkerhed for at dække dine tab. Din sikkerhedskonsulent kan give dig upartisk rådgivning, omkring lovgivningen og forsikringsselskabernes krav.

Hvorfor er firewall og antivirus ikke nok beskyttelse i 2019?

Det forventes at 3 ud af 10 virksomheder i 2019 bliver offer for cyberkriminalitet, det inkludere:
• Ransomware
• Electroniske Banktyverier
• Identitetstyveri
• Cryptojacking
• DDoS Angreb
• Phishing
Og andre typer digital berigelses kriminalitet, som en firewall og en almindelig antivirus, står fuldstændigt forsvarsløse overfor. De første ofre bliver dem, der endnu ikke har fået en fuld evaluering af deres sikkerhedsniveau.

Besøg My Datas videnscenter for mere information om trusler, og hvordan man beskytter sig imod dem.

Min nuværende IT leverandør fraråder, udvidet IT sikkerhed, hvorfor?

Det er vigtigt, at huske at, de fleste af de store lokale IT leverandører tjener 60-80% af deres overskud, på dyre support timer. Mange lever af at videresælge simple software- og hardwareløsninger, der giver falsk tryghed, og holder en dør åben for yderligere arbejde på sigt.

Det er derfor at My Data Aps tilbyder ubegrænset fri dansk IT hjælp og support. Vi er simpelthen så selvsikre i vores service, at vi er sikre på at du ikke får særligt meget brug for vores hjælp efter vi har sat dit system op.

Jeg har abonnement på en af My Data's services, hvordan fornyer jeg?

Hvis du er privatkunde hos My Data, så bliver man normalt kontaktet i god tid før aftalen udløber og mindet om at det er tid til at forny abonnementet. Hvis du er erhvervskunde, skal du være opmærksom på at din aftale automatisk bliver fornyet med mindre du afmelder den eller opsiger samarbejdet.

Du er selvfølgeligt velkommen til selv at rette henvendelse for spørgsmål angående dine aftaler, på 60 20 2000.

Kan man få support og sikkerhed på sin mobil eller tablet?

Ja! Du skal helt sikkert havde sørget for at sætte din tablet eller smartphone op med My Data’s sikkerhed, ellers risikere du at spilde din tid og penge på en sikkerhed, der ikke er komplet. Vi bruger i dag vores smartphones mindst lige så meget som vores computere, til at tilgå vores persondata og vores forskellige sikkerhedsrelevante platforme. På grund af øget forbrug, er cyberangreb imod mobiltelefoner i eksponentiel vækst lige i øjeblikket og kræver derfor ekstra opmærksomhed.

Vi kan også sagtens yde support på din mobil, på præcis samme måde som som vi gør på din computer eller dit IT-system.

Jeg har abonnement på en af My Data's services, hvordan afmelder jeg?

Når du afinstallere My Data’s sikkerhedsforanstaltninger, skal du være opmærksom på at dit system vil være blottet over for de IT kriminelle og at du risikere at blive hacket.

Du kan til enhver tid opsige fornyelse af dine services hos My Data, ved at rette henvendelse til vores kundeservice på 60 20 2000 eller support@my-data.dk.

Beskytter My Data også alt mit IoT?

Ja, i tilfælde hvor det er nødvendigt, anbefaler vi at man opgradere sit hjem med en My Data intelligent sikkerhedsbox. Sikkerhedsboksen sikre dit netværk og alt dit IoT som ikke kan have sikkerhedssoftware installeret.

Dette inkludere, men er ikke begrænset til;

  • Køleskabe
  • Spillekonsoller
  • Vaskemaskiner
  • Smart TV
  • Smartspeakere
  • Fitnessudstyr
  • Overvågningsudstyr
  • Robotstøvsugere- og plæneklippere

Jeg er blevet ringet op af nogen fra My Data, hvordan validere jeg opkaldet?

Hvis du er i tvivl om validiteten af et opkald fra My Data eller andre samarbejdspartnere, er det ekstremt vigtigt at du retter henvendelse gennem en af de officielle kanaler til virksomheden. For My Data er det enten på telefon til 60 20 2000 eller til din kontakt hos My Data Aps på en mail der ender med @my-data.dk.

Vi gør opmærksom på at My Data aldrig vil bede dig om, at oplyse betalingsinformation eller personfølsom data over telefonen. Det skal altid sendes til en mail der ender med @my-data.dk hvis det er nødvendigt.

Jeg er ikke vant til at arbejde med fjernsupport, er det sikkert?

My Data anvender branchens mest anerkendte software til fjernsupport, et program kaldet team viewer. Når du henter vores quicksupport, kan du se medarbejderens navn og informationer på skærmen, så du er sikker på at det kun er dig og My Data der er en del af processen.

Team viewer sender alt information gennem en krypteret forbindelse, så du ikke skal bekymre dig om at nogen andre lytter med når du får fjernsupport fra en medarbejder fra My Data.

Hvordan får jeg support hvis internettet er i stykker?

Hvis du har udfordringer med at komme online vil vi gennem telefonen guide dig igennem problemløsning, der får dig online igen.

Vi kan i de fleste tilfælde finde en løsning ved at hjælpe dig med din router, det netværk eller din computers indstillinger. Hvis problemet ligger hos din internetudbyder, kan vi hjælpe dig med at tage kontakt til dem også.